www.consalta.ba

ITIL

IT Infrastructure Library

Najvit_management_solutions-250x250eća revolucija ITIL-a nakon industrijske revolucije je revolucija informacionih tehnogija, koja još uvijek traje i ne nazire joj se kraj. U veoma kratkom vremenu smo posvjedočili enormnom skoku o brzini i količini podataka koji se mogu procesuirati, a da ne govorimo o mogućnostima komuniciranja i transporta podataka. Zahvaljujući ovim blagodetima, poslovanje ruši sve teritorijalne i vremenske barijere i prevazilazi prijašnje prepreke u ostvarivanju profita.
Kako bismo maksimizirali koristi iz ogromnih mogućnosti koje nam IT tehnologije pružaju moramo znati upravljati, iskorištavati i usmjeravati iste.

Ako napravimo presjek u poslovanju, vidjeti ćemo da je nemoguće, ili skoro nemoguće, isporučiti proizvod ili uslugu, a da taj proces na neki način ne zavisi od IT tehnologija. IT tehnologije su se nametnule kao ključna karika podrške prilikom isporuke proizvoda ili usluga. Ta podrška se ogleda u svojstvu IT i TK (informacione tehnologije i telekomunikacija), kao servisa koji poboljšavaju isporuku proizvoda i usluga.

ITIL - IT Infrastructure Library, predstavlja koncept i skup praksi koje tretiraju upravljanje IT servisima - IT Service Management.  Jedna od "varijanti" ITIL-a je i ISO 20000 standard za upravljanje IT servisima. U biti, ITIL je dio i okosnica ITSM (IT Service Management), te je kao takav podloga za certificiranje prema ISO 20000. Certificiranjem prema ovom standardu organizacija dokazuje da je odredila, tj. 'definisala' IT servise i da upravlja njima na odgovarajući i prihvatljiv način.

ITIL je u svojoj v.3 objavio sljedeće knjige:

  1. ITIL Service Strategy,
  2. ITIL Service Design,
  3. ITIL Service Transition,
  4. ITIL Service Operation,
  5. ITIL Continual Service Improvement.

Neke od tema koje se obrađuju u tim izdanjima su:

  • Service Portfolio Management,
  • Service Catalogue Management,
  • Service Level Management,
  • Risk Management,
  • Capacity Management,
  • IT Service Continuity Management,
  • Information Security Management,
  • IT Architecture Management,
  • Service Asset and Configuration Management,
  • Release Management,
  • Change Management,
  • Knowledge Management,
  • Event Management,
  • Incident Management,
  • Problem Management,
  • Service Measurement and Reporting,
  • Continual Service Improvement i dr.
 
Home Management Systems ITIL